Prepojenie eshopu s Facebookom a inými sociálnymi sieťami
Sociálne siete sú v súčasnosti jedným z najsilnejších marketingových kanálov. Len na Facebooku je viac ako polovica občanov Slovenska, viac ako 40% z nich využíva Facebook denne.
Zdieľanie produktov vášho eshopu na správne vybraných sociálnych sieťach Vám umožní virálne šírenie vašej značky, zvyšovanie návštevnosti vášho eshopu. Zároveň výrazne napomôže v SEO optimalizácii.
5 základných kameňov marketingu v prostredí Facebook
- Kompletne vyplnená stránka firmy
Prispôsobenie loga štvorcovému zobrazeniu a zachovanie výpovednej hodnoty aj v najmenšom zobrazení je kľúčovým pre rozpoznávanie vašej značky. Nenechávajte prázdne informácie o firme, stanovte si váš záväzok voči fanúšikom vašej Facebook stránky. Úvodná fotografia je najsilnejším komunikačným kanálom. Dbajte o to, aby bola emotívna. Buďte kreatívny, hravý a často ju meňte. - Pravidelné zverejňovanie multimediálnych postov
Emotívny a vizuálne príťažlivý obsah postov a ich pravidelné zverejňovanie je kľúčom k udržiavaniu aktívneho publika, ktoré organickým šírením prispeje k efektívnemu odovzdávaniu vášho posolstva. Vyvarujte sa nadmerne častému zverejňovaniu postov, alebo postom, ktoré nekorešpondujú s vaším záväzkom voči fanúšikom. Ak pochopíte vaše publikum, znížite náklady na platenú podporu. - Kombinácia plateného a organického dosahu
Počítajte s tým, že efektívny marketing v sociálnych sieťach nie je zadarmo. Bez platenej PPC podpory vašich najlepších postov budete komunikovať iba s malou časťou vašich fanúšikov. Platenú podporu uplatňujte iba na posty s najväčším dosahom a s najvyššou mierou angažovanosti publika. Podporené posty smerujte nielen na nefanúšikov, ale aj na fanúšikov, pretože mnohí z nich váš skvelý post nevideli. - Podpora značky platenou PPC reklamou
Starostlivo plánujte PPC reklamu, tak ako na každom médiu. Prispôsobte reklamné obrázky a texty očakávaniam publika, buďte kreatívni. V prípade súvisiacich článkov môžete použiť multiproduktovú reklamu. Oplatí sa podporiť nielen produkt, alebo článok vo vašom eshope, ale aj video, ktoré sa mnohým fanúšikom prehráva na ich nástenke automaticky. Umiestnite vo vašom eshope Facebook pixel a premieňajte aj návštevníkov vášho eshopu na vašich fanúšikov. - Pravidelné sledovanie štatistík
Sledujte štatistiky, ktoré vám Facebook ponúka. Nezameriavajte sa iba na počet fanúšikov, ale sledujte aj kvalitu vašich postov a angažovanosť publika. Prispôsobujte posty výsledkom štatistík, opakujte to, čo vám najviac funguje. Sledujte v štatistikách zloženie vášho publika a ktorá časť publika je na vašej Facebook stránke aktívna.
Sociálne siete a Uniobchod systém
Uniobchod systém plnohodnotne integruje zdieľanie produktov eshopu na sociálnych sieťach.
Táto funkčnosť je dosiahnutá aplikovaním protokolov sociálnych sietí ako sú OpenGraph (Facebook), či Twitter cards (Twitter). Umožňujú zdieľanie produktov na sociálnych sieťach návštevníkmi - s obrázkami a popismi, a to optimalizovane pre danú sociálnu sieť.
V Uniobchod systéme klientom nastavíme aj možnosť zdieľania článkov, vložíme social pluginy pre širšie prepojenie, alebo sledovací Facebook pixel. Administrátor môže na stránkach eshopu zdieľať posty z Facebook stránky. Uniobchod systém je takto plne vybavený pre marketingové aktivity na sociálnych sieťach.
Byť na Facebooku?
* virálne šírenie vašej značky,
* zvyšovanie návštevnosti
Zároveň výrazne napomôže v SEO optimalizácii.
Ako je to
v UNIobchod systéme
Uniobchod systém plnohodnotne integruje zdieľanie produktov eshopu na sociálnych sieťach.
Autor článku
Katarína Gavurová
zaoberá sa sociálnymi sieťami, eshopmi a poradenstvom vo WEBY GROUP.
Uvažujete nad predajom cez internet?
Uvažujte od začiatku hneď vo veľkom.
Aké to bude, až to bude. Je dôležité vedieť od začiatku čo všetko potrebujete pre svoj eshop so všetkými súvislosťami aj do budúcnosti.
Aj veľkí boli na začiatku malí. Pustite sa do predaja cez internet prostredníctvom eshopu postaveného na uniobchod systéme.
Máte istotu, že môžete rásť.
Naším krédom je partnerstvo a spolupráca.